Katarzyna Burska, Bartłomiej Cieśla - Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej

językoznawstwo

Awatar użytkownika
Blitzer
Posty: 3163
Rejestracja: 13 mar 2022, 11:15
Reputacja: 114

Katarzyna Burska, Bartłomiej Cieśla - Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej

Post autor: Blitzer » 30 paź 2023, 19:59

Katarzyna Burska, Bartłomiej Cieśla - Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej

Obrazek

Info:

Wielkość: 7.xx MB
Gatunek: językoznawstwo
Rodzaj Kompresji: RAR
Zawartość: Pdf.Epub.Azw3.Mobi
Wersja Językowa: [PL]
Rok wydania: 2014

Opis:
Spoiler
Show

Zbiór jest poświęcony różnym sposobom twórczego wykorzystania języka w mediach masowych, reklamie, marketingu i nazewnictwie, w szczególności kreatywności dziennikarskiej (cz. I), internetowi widzianemu jako przestrzeń kreatywna (cz. II), kreatywności w marketingu, reklamie i nazewnictwie (cz. III) oraz komizmowi językowemu. Na ciekawą nie tylko dla humanistów publikację składają się teksty dotyczące najnowszych zjawisk językowych, analizowanych przez młodych adeptów językoznawstwa, kulturoznawstwa, medioznawstwa, dziennikarstwa i filozofii. Dzielą się oni spostrzeżeniami na temat kreacyjnych możliwości tkwiących zarówno w języku, jak i w jego użytkownikach. Znajdziemy tu m.in.: omówienie języka współczesnych dziennikarzy w sieci; analizę wykorzystania nazw własnych do modyfikacji frazemów w nagłówkach prasy sportowej oraz języka relacji sportowych i kreatywnego stosowania modyfikacji związków frazeologicznych i nawiązań intertekstualnych w nagłówkach prasowych; opis mody językowej na Facebooku (nadużywane wyrazy i tematy); ukazanie relacji między słowem a obrazem; językowych i pozajęzykowych aspektów komunikacji przedstawicieli Pokolenia Y w Internecie na przykładzie serwisu Facebook; memów traktowanych jak współczesne plotki językowe i analizowanych pod kątem kreatywności; ujęcie demotywatorów i memów jako połączenia słowa i obrazu; próbę rozstrzygnięcia, czy istnieje przepis na dobrą nazwę marketingową; analizę nazwa polskich tanich win owocowych lub mechanizmów tworzenia nazw programów publicystycznych; ujęcie argumentacji jako środka perswazji − na przykładzie prasowych tekstów reklamowych; pokazanie stylizacji jako sposobu budowania komizmu językowego, zamierzonej niepoprawność językowej jako źródła komizmu, a także przegląd sposobów budowania komizmu językowego w wybranych filmach Juliusza Machulskiego.

Publikacja może zainteresować nie tylko humanistów zajmujących się opisem komunikatów językowych, lecz także te osoby, które chcą rozwijać umiejętności pisarskie i kompetencje językowe.

[WUŁ, 2014]
..........

Kod: Zaznacz cały

<> <> <>

<> <> <>
https://katfile.com/dq0tugg2fckd
<> <> <>

<> <> <>

ODPOWIEDZ