
Format: pdf, epub
Rok wydania: 2022
Rozmiar: 21.9 mb
Wersja Językowa: Polska
Archiwum: 7zip (bez kompresji)
Badając kulturę filmową w krajach podbitych przez Japonię w latach 1895-1945, autor w przekonujący sposób dowodzi, że kino stanowiło integralną część składową narracji imperialnej oraz służyło przekazywaniu opowieści o postępie i misji cywilizacyjnej. Przyjęta przez Krzysztofa Loskę perspektywa badawcza ułatwia zrozumienie zależności kolonialnych w regionach przyłączonych do Imperium Wschodzącego Słońca oraz wyjaśnienie tego, w jaki sposób kino stało się narzędziem promowania wizji nowego porządku w tamtej części świata. Wychodząc od analizy kultury filmowej na Tajwanie i w Korei, autor zwraca uwagę na wewnętrzne sprzeczności projektu kolonialnego, a następnie pokazuje obraz okupacji z punktu widzenia ludności podporządkowanej, odwołując się zarówno do dzieł rozrachunkowych, jak i filmów nostalgicznych. Powiązanie kina kolonialnego ze spojrzeniem na przeszłość z punktu widzenia współczesnych reżyserów tajwańskich, chińskich i koreańskich pozwala na uchwycenie postkolonialnego charakteru kinematografii dalekowschodnich.
Kod: Zaznacz cały
https://twojplik.to/view/WLJDSW-2CBOFU-A14RHP-570EML/
https://filespayouts.com/16lwemw7ucb9/
https://filepv.com/tfp5l0c2cxz6/
https://uploadmall.com/u991v8e98dke
https://nitroflare.com/view/ACF83F172EF1D5D/